piątek, 15 lutego 2013

enjoy the moment !

Przypuszczam że niewiele z Nas może powiedzieć że żyje dniem obecnym, że znajduje się i skupia wyłącznie na teraźniejszości. Chyba taka ludzka tendencja że zawsze czegoś oczekujemy w przyszłości, że coś się zmieni lub nastąpi lub co gorsza żyjemy przeszłością - błędami, smutkiem czy żalem.

* Tak w ogóle to poczułam wenę więc pisze bo niewiadomo kiedy znowu mnie natchnie do pisania ... :)

 

Cuż, jeśli chodzi o mnie to w kilku słowach opisując to zwyczajnie cieszę się moim angielskim życiem w UK i wykorzystuje swój czas tutaj jak tylko najlepiej potrafie mając jednocześnie w podświadomości kilka wydarzeń na które będe musiała cierpliwie poczekać.


Czytelnicy tego niedoskonałego i pomylonego bloga muszę przyznać że decyzja o byciu au pair i wyruszenie w nieznane od razu po maturze było dla najlepszą decyzją jaką mogłam podjąć.Dlaczego ?

-bo zrobiłam według swojego sumienia, tak jak czułam nie zważając na wszystko dookoła że wypadałoby się wybrać na jakieś studia

-bo dzięki temu mam okazję żyć zupełnie innym życiem i na innych warunkach

- bo mam okazję szlifować jezyk w praktyce, poznawać nowych ludzi z różnych krajów oraz poznawać ich kulture

 

Ale co dla mnie najbardziej istotne ! Czuję się silniejsza, że mogę więcej, że dużo zależy ode mnie, że wydoroślałam ale jednocześnie nadal jestem tym pokręconym dzieciakiem z własną wizją świata, że mówiąc że coś mnie nie obchodzi i mam na to brzydko mówiąc wyjebane jest totalnie prawdą ( bo czasami tak mówimy ale gdzieś na dnie wiemy że tak nie jest ), że czuję się wolna ! Ufff jeszcze troche i będę niezniszczalna ;>>>


Kolejne wyznanie ! Uwielbiam moje dzieciaki i traktuje je jak młodsze rodzeństwo. Z moją host mother mam jeszcze lepsze kontakty niż przed świętami bo od stycznia host father wyjechał na misje do Sudanu więc jesteśmy takie 2 same kobitki w domu bez męskiej pomocy w wychowniu dzieci. Wiadomo, zdarzają się gorsze i lepsze dni jednak jak pomyślę że kiedyś będę musiała powiedzieć "bay" i że nie będę mogła obserwować jak rosną to nie powiem jest mi smutno, nawet bardzo. Wiem że zapewne się powtórzę ale miałam szczęście że trafiłam na tą a nie na inną rodzinę :)

 

 

 

 Jak pisałam notkę wcześniej niedługo będę w Londynie a tak dokładnie to 19-21 lutego. Mam tak dobrą host mother że załatwiła mi że będę mogła przekimać w mieszkaniu brata hosta w Kennington (!) gdzie do wszystkiego mam blisko. Marvellous !

Planuję studia (!) w UK a głownym celem tej wycieczki do Lodnynu jest odwiedzenie 3 potencjalnych szkół, zobaczenie kampusów, pogadanie z obecnymi studentami i obczajeniem co, jak, gdzie i kiedy a przy okazji zwiedzenia nowych miejsc w Londynie ;)


Jeśli jesteście zainteresowane ogólnie studiami w UK to polecam stronę. Pan Janusz z tego portalu strasznie mega mi pomógł i dostarczył mi wielu ważnych informacji i wskazówek :) Naprawdę muszę pochwalić ich pomoc !


Podsumowując ... żyję i mam się dobrze ! W zasadzie napisałam tą notkę bo złapała mnie wena ale też bo widzę w moich statystykach że pomimo mojego nie pisania to i tak codziennie jakaś ilość osób odwiedza i czyta móje niepoprawne notki :)

 Embrace your life xxx

 

10 komentarzy:

  1. ale Ci zazdroszczę tych studiów :D ja bym chciała ale może w przyszłym roku, albo za dwa lata .. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czemu dopiero za rok lub dwa ? próbowałaś swoich sił ? Ja wcale jakoś wybitnych wyników na maturze nie miałam a moim warunkiem zeby się dostać jest zdac IELTS'a i tyle :)

      Usuń
  2. cieszę się, ze dodałaś w koncu notke :) mam małe pytanko, jeśli jedzie sie do UK jako Au Pair to host rodzina płaci za Twój bilet do nich i z powrotem do Polski czy Ty musisz sobie sama kupić bilety? jesli Ty musisz sama to w jakiej cenie są?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co to strasznie indywidualna sprawa , zależy jak umawiasz się z rodziną, jakie są warunki w agencji itp. Ja wyjechałam z proworkiem i rodzina opłaciła mi bilet do UK z tym faktem że zbookowała mi bilet z 3 miesiące wczesniej to wyszło troche taniej niż na ostatnią chwilę. Ogólnie jeśli chcesz w międzyczasie trwania twojego programu au pair jeździć do polski czy to na boże narodzenie, wielkanoć czy po prostu tak żeby odwiedzić swoją rodzinę to sama to opłacasz bo wyjeżdżasz na swoje życzenie :) Ceny biletów zależą przede wszystkim jaką linie lotniczą wybierzesz + wyprzedzenie czasowe. Kiedy chciałabyś wyjechać i gdzie dokładnie ? pozdrawiam i 3mam kciuki !

      Usuń
    2. No generalnie chcę zostać Au Pair po ukończeniu LO, a jestem teraz w 2kl. Jeszcze trochę czasu mam, ale strasznie mnie wszystko co związane z AP ciekawi i dlatego pytam :)Też chcę jechać do UK i tak myślałam o wrześniu? bo w maju matury, w wakacje bym popracowała to chyba wrzesień jest idealnym czasem? Żeby wiesz później wrócić i zdążyć się zapisać na studia. Moi rodzice szczególnie tata nie chcę w ogóle słyszeć o tym programie chcą, żebym poszła na studia, ale moja wina, że nie wiem na jakie chcę iść i do tego marzy mi się taki wyjazd? ehh :)

      Usuń
  3. dlaczego nie zdecydowałaś się na USA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego że ja po prostu chciałam znaleść się w Wielkiej Brytani a nie Ameryce. Wiem że większość dziewczyn marzy o "american dream" ale ja jakoś tego nie czułam a po drugie to preferuje british accent niż american :) zwyczajnie jakoś mnie tam szczególnie nie ciągnie ale na pewno kiedyś chciałabym się tam znaleść ale raczej jako turystka niz au pair :) w moich planach mam za to Austraulie na summer au pair :)

      Usuń
    2. można jechać jako Au Pair do Australii?! ;o ;D nie wiedziałam i to np. z agencji Prowork?

      Usuń
  4. jesli wyjechałaś we wrzesniu do UK to kiedy szukałaś agencji tzn kiedy juz składałaś papiery, zeby zdążyć to wszystko ogarnąc i znalezc host rodzine?

    OdpowiedzUsuń
  5. Hejka, Tutaj Ewa z listy blogów au pair. Wychodzę z pewną inicjatywą i mam nadzieję że się do mnie dołączysz. Tak naprawdę mam dwie prośby. Obydwie dotyczą tylko byłych i obecnych au pair!

    1) Mam zamiar zamieścić na moim blogu (evemarie.li) posta z opiniami przeróżnych au pair. Pytanie jest proste "za co kocham program au pair". Jest ono skierowane do osób, które były lub są au pair. Jeżeli mogłabyś napisać 2-3 zdania na ten temat będę bardzo wdzięczna.
    * Proszę aby każda osoba dokładnie napisała jak chce zostać podpisana: pseudonim, imię, imie i nazwisko, adres bloga, miejsce operkowania, kotakt, czy jakieś dodatkowe informacje.

    2) Robię osobną listę blogów, na której podzielę au pair krajami, w których się znajdują. Jeżeli więc byłaś lub jesteś au pair napisz mi proszę w jakim kraju oraz przybliżone daty. Chodzi mi dokładnie o kraj, który masz opisany na blogu, żeby inne dziewczyny mogły łatwo znaleźć informacje. Jeżeli na przykład byłaś au pair dwa razy: we Francji i w Anglii, to napisz to proszę wraz z przybliżonymi datami + oczywiście dodając adres Twojego bloga + ewentualny kontakt + jak chcesz być podpisana.

    Maile proszę kierować na adres: blogi.aupair@gmail.com i wysyłać do NIEDZIELI tj. 31.03

    Wszelkie pytania i sugestie można pisać tutaj: http://blogi-au-pair.blogspot.co.uk/p/komentarze.html

    PS Jesteśmy w trakcie rozbudowywania fanpage'a na facebooku ( https://www.facebook.com/pages/Au-Pair-Forum/305244422935259?ref=hl ) i serdecznie zapraszam do jego odwiedzenia i polubienia. Mam w planach jeszcze parę ciekawych inicjatyw, które ciężko będzie wykonać bez wsparcia! Serdecznie zapraszam! :D

    Pozdrawiam i z góry dziękuję :)
    Eve Marie

    OdpowiedzUsuń